dimecres, 15 de maig del 2019

El Donut i la Història de la Filosofia 18-19

Continuem amb la proposta de construir gran part de la Història de la Filosofia a partir del Donut un curs més. Es tracta de fer un exercici de comprensió i d'expressió sintètica i imaginativa visualment de les diferents respostes a la pregunta "què és real?" que trobem al llarg dels segles (més de 25!) de desenvolupament d'aquesta curiosa forma de coneixement que és la Filosofia. 

Tot molt artesanal, perquè el món digital té el seu espai en les nostres classes i la professora té poques manies i considera que totes les metodologies són bones sempre que serveixin per a aprendre, ben lluny de la visió dogmàtica que frega el fanatisme per part d'alguns que exclouen unes (la classe magistral, per exemple, o el treball cooperatiu amb ordinador personal) i pensen que altres són poc menys que la panacea (subratllar el llibre de text, o el treball per projectes). Tot s'hi val per tal d'aprendre sempre que la proposta trobi els destinataris que la sàpiguen aprofitar. Així ha passat amb el Donut i la Història de la Filosofia fins ara. L'incentiu de la nota és mínim (entre 0,25 i 0,5 punts per avaluació). La voluntarietat, total.

Com a les proves escrites, es vol posar en valor la individualitat de l'estudiant, no només ni preferentment la seva capacitat de comprensió. Una de les poques vies lliures que mereixen l'adjectiu és la de la creativitat. Només fa bé a qui l'experimenta, a diferència d'altres vies que comparteixen l'adjectiu i res més. Perquè compartir és la clau. Lliurement, voluntàriament. Un espai a preservar en tots els àmbits de l'acció humana. També la docent. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per la teva participació al nostre blog!