dissabte, 28 de març del 2020

Els murals de psicologia i les teràpies

Un curs més he volgut preparar als alumnes del batxillerat humanístic i social per a possibles participacions en congressos, jornades o simposis, tan habituals avui dia en qualsevol àmbit de coneixement. Per als futurs estudiants universitaris és necessari participar si més no com a públic,  però potser també com a expositors amb un pòster d'alguna investigació, de l'equip de la qual hagin format part (hi ha pòsters en grup com a categoria específica a algunes de les ocasions esmentades), o bé del seu treball de final de grau o de màster. 
Fem una adaptació senzilla d'aquest requeriment i els proposo que triïn un aspecte o qüestió del tema general "teràpies" que es troba desenvolupat de manera clara, esquemàtica i bastant visual a un llibre de divulgació i consulta.
portada El Libro de la Psicología

L'objectiu de l'activitat és que demostrin la capacitat d'exposar un contingut complet d'una manera predominantment visual i atractiva. La comprensió i expressió correcta de les idees, per a les quals la mediació no la fa la professora, sinó el material de suport que es facilita, és l'altre objectiu. 
Les competències generals del batxillerat que es treballen són les següents: comunicativa, tractament de la informació, personal i interpersonal. Les competències específiques de la matèria de psicologia són: competència científica, reflexiva, crítica del comportament humà i competència personal, social i cívica. Diria que es treballen també aquestes dues competències específiques, tot i que parcialment la primera si ens quedem en la realització dels murals. Els podeu veure en aquest breu vídeo: 


La reflexió i la crítica del comportament es completa amb la introducció al coneixement dels diferents tipus de teràpies (dinàmiques, humanistes i cognitiu-conductuals a grans trets) que s'ha fet prèviament i l'aplicació a una sessió de teràpia de l'excel·lent sèrie de TV "In treatment", concretament a la primera sessió amb la Sophie, una jove de 16 anys. Vam veure l'episodi complet a classe. Aquí teniu un resum comentat: 


Un cop disposàvem dels murals, vaig demanar quins dels aspectes terapèutics que havien treballat es podien aplicar al cas de la Sophie i perquè. La sessió de classe la vam acabar al passadís, comentant el contingut dels murals en relació al cas treballat. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per la teva participació al nostre blog!